Nurburgring deel 2

Remmen? Check. Vloeistoffen? Check. Banden & spanning? Check. APK en overige controles? Check.

We gaan de nurburgring weer op! Ditmaal lekker optijd (05:00 al weg) om de rest van de ochtend te kunnen genieten van wat spannende rondjes. Mijn ervaring is met hoe vroeger (eerder) je gaat, des te rustiger de baan is.

De meeste chaos en ongelukken ontstaan pas wanneer de baan behoorlijk aan de drukke kant is.

Los van de crashes en toestanden, de ring is namelijk wel erg gaaf om te rijden! Het is een 20+ km lange ‘track’ met veel verassingen, bochten en vooral een adrelinekick om te beleven. Zorg wel dat je auto in orde is alvorens je de ring op gaat. Je zal merken dat zaken zoals je remmen, banden en dergelijk snel onderbemeten raken op de ring, en je na 1 rit vaak al de boel af moet laten koelen.

Brake-fading (Remfading) kan al ontstaan na een paar KM. Hierdoor werken je remmen minder goed en kan je voor verassingen komen te staan als je echt volop de rem moet gaan staan. Als beginner is aan te raden dit artikel eerste keer nurburgring te lezen. Hier staat zinvolle info in.

Nee, je bent niet verzekerd als er wat gebeurd. In slechte gevallen komt de politie er ook nog eens bij. Gereden schade aan de baan mag je direct vergoeden.

0 comments on “Nurburgring deel 2Add yours →

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *